Vanaf dag 5

22 juli 2016 - Karangasem, Indonesië

Hallo, het is even druk geweest. Hierbij nog wat nieuws van ons. Papa en ik schrijven dit samen anders was het wat veel.

Trance danceDe laatse dag in Ubud was wel speciaal. In de avond zijn we naar een Kedak trance dance geweest. Dat was in een dorp een uur van Ubud. Er waren alleen maar Indonesische mensen. Toen we binnen kwamen zagen ze mij en  vroegen ze of ik met hen op de foto wilden. Een minuut later wou plots iedereen in het publiek met mij een foto en even aan me wou zitten. Het leek even of ik een grote ster was. Dat was wel een beetje raar. De trance dance was wel bijzonder want ze maakten met een hele groep ritmes met hun mond, en terwijl ze allemaal met hun armen zwaaiden, waren er nog mooie dansers en danseressen. Daarna zijn we in Ubud nog gaan eten. Ketut, de huisbaas heeft ons ook nog langs een boerderij gebracht waar ze Luwak koffie maken. Dat is koffie die ze maken van bonen due eerst door een kat zijn gegeten, dan uitgepoept, en waar ze dan koffie van maken. Ze vonden het de lekkerste koffie van de wereld. Bah!!!!!

De dag erna zijn we verhuisd naar een ander huisje. Het was een lange rit, ik werd een beetje misselijk en toen moest ik plots overgeven. Gelukkig konden we stoppen langs de weg. Het was wel meteen beter toen.

Ons nieuwe huisje is in de streek Karangasem, bij het stadje Amlapura. Hier zijn bijna geen toeristen, wel drie leuke hondjes: Mojo, Robin en Oreo (die ook op een Oreokoek lijkt). Het huisje en de tuin zijn heeeeel mooi midden in de rijstvelden. Kadek is hier de baas, en hij kan heel goed koken. KooklesHet meeste wat de eten komt hier uit de tuin en van het veld voor de deur. De rest halen we op de drukke markt van Amlapura. Mama en papa hebben bij Kadek ook kookles gevolgd. Dat was heel tof en lekker en ik heb alles gefilmd zodat we het allemaal onthouden.

Eergisteren heb ik afgesproken met Dora van onze klas. Zij bleek ook in Bali te zijn. We hebben van Kadek twee scooters gekregen en dan hebben we met Dora en haar ouders afgesproken aan de watertuin en en tempel van Tirtagangga. Dora en ikDaarna zijn we naar Tulamben gescooterd en daar hebben we in de zee gesnorkeld. Er waren heel veel vissen in allerlei kleuren net als in Curaçao. We hebben ook een schip gezien dat op de bodem lag. Dat is de USS Liberty die door Japan werd neergeschoten. Dat zegt mijn papa tenminste.  Daarna zijn we nog iets gaan eten en toen was het al donker. Toen moesten we nog naar huis rijden.  Dat was wel een beetje spannend want het begon plots heel hard te regenen. Toen zijn we een paar keer aan de kant gaan staan om te schuilen. Uiteindelijk zijn we thuis geraakt. Kadek wou net een zoek actie organiseren omdat we te laat waren. Toch was dat heel leuk. Een spannend avontuur.

ScooterOndertussen hebben we nog heel wat je gescooterd, tempels en paleizen van koningen bezocht en ook veel UNO gespeeld tussendoor. We hebben ook nog een crematie ceremonie tegen gekomen onderweg en we mochten foto's maken. Dat vonden ze helemaal niet erg (deden ze zelf ook). Zo meteen vertrekken we naar het chocolade fabriek. Daar gaan we meer dan 10 soorten chocolade proeven. Groetjes! Straks stuur ik nog wat meer foto's!!!

Crematie ceremonie

1. Nonkel Jaak:
    22 juli 2016
    Amai, amai jullie maken wel veel spannende avonturen mee, hoor. Er zitten toch geen haaien in de zee daar, hè?? Hebben jullie van die speciale koffie gekocht? we komen dan als jullie terug zijn in België wel eens een tasje drinken. Zeg maar tegen papa dat er geen kasteel op jullie terras staat, maar dat het terras van Piet tijdelijk verhuisd is naar Disneyland Parijs. Hier is het ook leuk, maar het eten is vast niet zo lekker als bij jullie. Heel veel groetjes van ons allemaal.
    de peter, de tante, Piet, Lena, Daan, Lorraine, Anna en Guillaume.
  2. C.Lauffer:
    22 juli 2016
    Ja Lou dat je een ster ben weten wij maar al te goed. die mensen daar zien ook weinig echte blonde meisjes. dus voor hun is dat heel bijzonder.
    Opa heeft toen ook Luwak koffie gedronken wel een beetje vreemd maar ik vond het wel lekker. Dat jullie zomaar op die scooters durven te rijden (links) vind ik wel heel tof van jullie maar wel veilig thuis komen. Knap van kadek dat hij jullie een beetje in de gaten houd want je weet het maar nooit met een stelletje van die losgeslagen belgen. Geniet nog heel veel en groeten vanuit maarssen
  3. Katrien:
    22 juli 2016
    Niet te doen, zeg, wat een reis! Dat ge dat al moogt meemaken op uw jonge leeftijd, tjonge tjonge!
  4. Oma:
    24 juli 2016
    Hoi,
    Wat maken jullie een spannende en avontuurlijke reis!
    Ik hoop dat we later bij jullie thuis eens mogen komen proeven van de Balinese kost.Van die koffie heb ik al eens gehoord en die is naar 't schijnt heel duur.
    Wat zien jullie er alle drie supergoed uit! Geniet verder...
    Lieve groetjes van oma en opa (achter de wolkjes.....)